يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با مدیر اجرایی میز ملی گردشگری عشایر

به گزارش دیباچه، اخیرا  رویدادی با عنوان "نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر" برگزار شد؛ حمید رضا صفر پور مدیر اجرایی میز ملی گردشگری عشایر به خبرنگار دیباچه گفت: از آنجا که ایل عشایر مهمان نواز  و صبور هستند، به دلیل حفظ حریم حقوقی آنها پکیج هایی برایشان در نظر گرفتیم تا به صورت رایگان خدمات ندهند.

میز ملی گردشگری عشایر می‌تواند اقتصاد را وارد زندگی  عشایر کند!

او ادامه داد : اولین رویداد ملی گردشگری عشایر، به واسطه میز ملی گردشگری عشایر زیر مجموعه دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور  به میزبانی شهر شیراز در گذر حافظیه به کار خود پایان داد؛ رویکرد اصلی میز ملی گردشگری عشایر، خودکفایی این قشر غیور از کشورمان است که در این راستا از اکثریت اقوام دعوت شد تا در این رویداد حضور یابند، میز ملی گردشگری عشایر می‌تواند اقتصاد را به نوعی وارد زندگی  عشایر کند تا آنها در حصار دامداری و فراوری هایی که از دام بدست می‌آید محصور نباشند.

صفرپور اظهار داشت: یکی از شعار های میز گرد ملی گردشگری، این است که "هر سیاه چادر، یک ایران فرهنگی است". از این رو ما برخلاف برنامه های سابق که به صورت جشنواره اقوام برگزار می‌شد، در این دوره از هیچ قومی هزینه ای دریافت نکردیم، حتی اسکان و پذیرایی را برای آنها تامین نمودیم تا بدون دغدغه بتوانند به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت کنند و در نهایت اقوام عشایر این فرصت را داشته باشند تا فرهنگ ،آداب خوراک و پوشاک و تمامی اصالت فرهنگی خود را در فراق بال و بدون هیچ دغدغه ای برای مخاطبان به نمایش بگذارند.

میز ملی گردشگری عشایر می‌تواند اقتصاد را وارد زندگی  عشایر کند!

وی بیان کرد: انتخاب شیراز برای برگزاری این نمایشگاه اصیل سنتی به دلیل آن بود  که ۱۲ درصد از عشایر کل کشور در این استان مستقر هستند و ما برای اولین بار بسته تور را برای آنها تعریف کردیم.  یعنی گردشگر و توریست بر اساس قوانینی که میز ملی گردشگری عشایر وضع کرده و توسط دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور به تایید رسیده، وارد سیاه چادر ها و عشایر می‌شوند و هر تور یک بسته مشخصی دارد ،مسیر های گردشگری عشایر نیز مشخص شده و به عبارتی هر مسیر و هر ایل راه برای گردشگر مشخص شده است.

مدیر اجرایی میز ملی گردشگری عشایر گفت: در رویداد ملی گردشگری در نظر داریم برای عشایر عزیز کلاس های آموزشی مختلف همچون زبان انگلیسی برگزار کنیم تا بتوانند مرتع و محل خودشان را به راحتی برای گردشگر معرفی کنند.

همچنین در این رویداد علاوه بر موسیقی اقوام، گروه اصیل رقصنده و موسیقی کرمانشاهی با نام "سماژین" با سرپرستی محمد کامرانی که در سطح بین اللمل فعالیت دارند نیز حضور داشتند، و در این برنامه به صورت افتخاری شرکت نمودند.

میز ملی گردشگری عشایر می‌تواند اقتصاد را وارد زندگی  عشایر کند!

صفرپور خاطرنشان کرد: در این رویداد قومیت هایی همچون بختیاری، بویر احمدی، عرب خوزستان، قشقایی، عرب خمسه، لر ، عشایر کرمان و عشایر ترکمن حضور داشتند.
در آخر از دکتر شالبافیان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، جناب فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور و همچنین حسین یاری  بخش رسانه ای میز ملی گردشگری عشایر که با حمایت های بی دریغ شان در برپایی این نمایشگاه ما را یاری کردند تشکر میکنم.

گفت و گو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳